zondag 16 december 2012

de futloze blogger....

Hallo allemaal,

Hier een berichtje van een, hopelijk tijdelijk, futloze blogger.
Gelukkig is mijn creatieve spirit al wel weer terug en zit wel van alles en nog wat te maken en doen. Misschien ligt het eraan dat ik nogal last heb van  'zwangerschapshersenen' of te wel ik heb soms het gevoel dat ik een vergiet in mijn hoofd heb. :-)
Vandaar dat het hier dus een beetje rustig is.

Ik heb onlangs nog twee labeldoekjes gemaakt, voor Wout (met speenkoord) en Nova. De oortjes vd olifant en de vleugeltjes van het uiltje knisperen.

Geen idee hoe het gebeurde, eigenlijk wilde ik voor de kinderkamer wit met rode accenten aanhouden maar op de een of andere manier werd het dus wit met zilver/grijs. Hadden er totaal geen erg in, omdat we niet weten of ons Frummeltje een manneke of een vrouwtje is wilde ik de mobile neutraal gaan houden dus wit met zilver/grijs en van het een kwam het ander.... De kamer is nog lang niet af (we moeten er nog aan beginnen) maar ik houd wel de tinten wit en zilver/grijs aan.

Ik vind Nijntje zo schattig en dacht laat ik voor boven het bedje een mobile van K'nijntjes haken.

  4 kleine K'nijntjes verder bedacht manlief dat hij er ook wel een grote voor op de plank boven de commode wilde. Pff, dan maar ff een patroon voor een groot K'nijn verzinnen en gelukkig is dat gelukt.





Hier zie je familie K'nijn gezellig bij elkaar. Trouwens, mijn K'nijntjes hebben een klein schattig staartje en een dasje om... Je mag natuurlijk Nijntje van Dick Bruna niet één op één overnemen. Het zijn dus zeg maar verre neefjes/nichtjes van Nijntje.








En hier nog een foto van de mobile.

En omdat ze zo schattig zijn, dacht ik laat ik ze ook in blauw en roze gaan maken, deze zijn binnenkort in mijn winkeltje te vinden. De blauwe is bijna af, de roze duurt nog iets langer. Kun je niet wachten tot ze in mijn winkeltje liggen of wil je ze in een ander kleurtje bestellen, mail me. ;-)
Voor de blauwe en roze K'nijntjes heb ik twee verschillende kleurtjes blauw en roze gekozen. Twee in een iets krachtigere kleur en twee in een zachtere kleur. Zodra ze klaar zijn volgt er een foto van de mobile.

Voor een futloze blogger wordt dit toch al weer een lang berichtje. haha

Ik heb trouwens ook nog 2 schilderijtjes voor de babykamer zitten borduren, een ervan kan ik jullie laten zien. Uiteraard ook in wit/grijs.

Het tweede schilderijtje is tijdens het strijken wat verkleurd, ik hoop dat het er met wassen uit gaat. Het is een heel schattig koetje in de wei. Anders gewoon nog een keer borduren. Is ook veel te leuk.

Rest mij nog jullie alvast hele fijne feestdagen te wensen en een gezond en gelukkig 2013!

2 opmerkingen:

  1. Er zijn meer futloze blogsters, hoor!!! Gelukkig is je creativiteit niet futloos, want je Nijntjes zijn onwijs leuk!!
    Ik heb er tig gemaakt in de gebreide versie!
    Futloos maar lekker verder in blogland, volgend jaar komt het vast wel weer terug.
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen