dinsdag 31 juli 2012

WC-rolhouder uitleg/patroon/tutorial


Deze WC-rolhouder heb ik van een restje tafelzeil gemaakt, lekker makkelijk en zo gepiept. :-) Ik kwam ergens op het www de vraag tegen of iemand een patroon voor een WC-rolhouder heeft en dacht laat ik die dan even maken. Als de uitleg niet voldoende is, laat het me dan even weten dan maak ik alsnog een fototutorial. 










Wat heb je nodig:
strook zeil van 11cm x 52 cm (achterkant)
strook zeil van 11cm x 120 cm (voorkant)
biasband ca. 4 m ( je nog wat over)
20 cm leuk lint om de voorkant op de achterkant vast te maken en voor de ophanglus (je kunt hier uiteraard ook nestels gebruiken)
Als je voor nestels kiest heb je ook nog een extra stukje zeil (11cm x4 cm) nodig om aan de achterkant tegen het bovenste gedeelte van de houder te naaien (voor de stevigheid).
- Naai het biasband langs de zijkanten van het korte en lange stuk zeil en de bovenrand van het
  achterkant.
- Maak van 8 cm lint een lus en zet deze bovenaan in het midden van de achterkant vast.

- de vakverdeling van de voor en achterkant is als volgt:


- zet de bovenkant van de lange strook zeil met een het resterende lint vast op de achterkant op 2 cm 
  vanaf de bovenrand. Vervolgens houd je voor de lus 30cm aan en stikt het voorste gedeelte vast aan 
  het achterste gedeelte 12.5 cm vanaf de naad waar je de voor aan de achterkant vast hebt gemaakt. En 
  zo naai je ook de andere lussen vast. Zie ook onderstaande tekening. 



- naai nu biasband aan de onderkant tegelijk over de voor en achterkant en klaar is je WC-rolhouder. :-)

Ik hoop dat de uitleg enigszins duidelijk is, ik hoor graag als ik hem nog ergens aan kan passen of verhelderen. 





4 opmerkingen:

  1. Goedemiddag,

    Ik zie die fantastische hertjes bij je op de site staan.
    Nu is een vriendin van mij zwanger en zou ik zo graag iets leuks voor haar maken. Ze is gek op het bosthema dus ik heb het hele web afgespeurd opzoek naar een hertjes knuffel patroon! Nergens te bekennen!!
    Ik vroeg mij af of het patroon voor de hertjes hier bij jou op de site staat of dat je het mij toe zou willen zenden?

    Ik hoop het zo...
    Met vriendelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kunnen wij hier ook wel gebruiken... Knap hoor! Kan je dat ook uit demonen stof maken de,k je?

      Verwijderen