maandag 2 juli 2012

de creabea productie van afgelopen week :-)

tafel met kussen in eekhoorn- en appel vorm, knuffel in vorm van een rups, diverse rattels (zeepaardje, aapje en muis), stapelspeeltje, jurkje en gehaakte speen
Een gedeelte van de productie van vorige week 
De afgelopen week ben ik niet echt aan bloggen toe gekomen en om eerlijk te zijn was
 ik eigenlijk ook niet echt in blog stemming. Soms heb je dat.
Maar stilgezeten heb ik niet echt. Zoals je op de foto kunt zien heb ik me met van alles en nogwat bezig gehouden.

stacking toy 'pond with friends'Zo werd ik gevraagd om het stapelspeeltje 'pond with friends' te haken als kraamkado. Ik had deze al eens eerder voor mijn nichtje gemaakt. Uiteraard was mijn groene garen op toen ik het onderste gedeelte bijna af had. Zul je altijd hebben, dan maar ff bijbestellen en als ik toch op internet zit ook nog eens het patroon erbij zoeken (die heb ik ooit wel geprint, in zwart/wit). Toen ik het plaatje zag moest ik toch wel even gniffelen, kennelijk heet het niet voor niet 'pond with friends'... Het onderste gedeelte hoort dus eigenlijk blauw te zijn. Dat krijg je er nou van als je niet de moeite neemt om iets in kleur te printen. ;-)  Ik heb er ook nog een extra ring bij gemaakt, de paal was iets langer geworden en het leek me wel gezellig om nog een ring met wat bloemetjes erop.

knuffelhertje roze met witte stippen en witte voetjes met bloemetjes
Een aantal weken geleden is een collega van mij bevallen en ik werd maandag gevraagd of ik niet een hertje wilde maken. Ja hoor, leuk dat doe ik wel. Nog een leuk gehaakt rammelaartje als versiering en zo verliet het volgende hertje ons huis. We hebben ondertussen een hele leuke foto ontvangen met in het midden de kleine meid en er omheen de kado's. Het ziet er naar uit dat die twee dikke vriendjes gaan worden.
Wat is het toch leuk als om toe zien hoe blij je iemand met een zelfgemaakt kado kunt maken. En wat nog leuker is, alle hertjes, knuffels, kadootjes zijn uniek.





rammelaar zeepaard, aap, muis en een genaaid jurkje
 Naast nog wat rammelaars (allemaal eigen patroontjes), een gehaakt aapje, een gehaakte muis en een zeepaardje maakte ik twee hele schattige jurkjes. Helaas ben ik vergeten om van een ervan een foto te maken, wie weet krijg ik er nog eentje van de jurk met inhoud. De eerste heb ik voor het dochtertje (6mnd, maat 74) van een vriendin genaaid en een slag groter ook nog een te maken voor mijn nichtje (13mnd). Heel enthousiast maatje 86. Dat  had ik gedacht, spreek ik vandaag mijn schoonzusje, heeft ons kleine miepje ook maat 74! Ach ja, ik maak wel weer een nieuwe, is ook veel te leuk om te 
doen. :-)



Lexie de roze rups
Lexie de roze rups
Om hier geen ellenlange blog van te maken, hier nog een paar foto's van de knuffel, kussens en anders wat ik deze week gemaakt heb. Over het gehaakte speenkoord en de gehaakte speen volgt nog een blog.  

gehaakte speen 


2 opmerkingen:

  1. nou ik vind het een hoge productie voor een week! Het stapelspeeltje is leuk! Ik heb hem ook gemaakt, vond het een heel leuk project om te maken, al die verschillende kleurtjes! En bij jou spelen de vriendjes niet op het water maar in het gras, helemaal goed toch!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat stapelspeeltje is idd erg leuk om te maken. Voor je m af hebt ben je stiekem al weer overbde volgende aan het nadenken of aan variaties die je er op los kunt laten. :-)

      Verwijderen