woensdag 20 juni 2012

welterusten / sweet dreams

Gisteravond was ik eigenlijk onderweg richting bed maar sloeg in plaats van rechts, links af. En voor ik het wist zat ik met een muziekdoosje en een applicatie in mijn handen. Nog even snel lekker zitten frutten. Ik weet, dat woord staat niet in de dikke Van Dale, maar in mijn vocabulaire komt het wel voor. :-)

Altijd als ik het deuntje van LaLeLu hoor zie ik weer die filmscène voor me, da's er echt een uit de oude doos. Heiz Rühmann met een klein jongetje die samen dat liedje zingen. Hier een link voor wie het niet kent.
En weet je wat nou zo schattig is, mijn broer zingt dat liedje nog wel eens voor mijn neefje en toen ik een keertje oppaste (hij was één jaar of 2 1/2) vroeg hij heel schattig of ik het ook ken en voor hem wilde zingen want mama kent het niet. Oké, wat hij zei t klonk niet helemaal als LaLeLu, maar zo schattig. Smelt, smelt...

Wat de muziekdoos/knuffel betreft, ik had gewoon zin om iets schattig en zoets te maken en volgens mij is dat aardig gelukt.

Yesterday I was on my way to the bedroom but instead of right I went left. Before I knew it I held a music-box in one hand and an application in the other. Ahh, just a quick little project. Everytime when I hear the sound of LaLeLu, I see the scene from the old movie with Heiz Rühmann before my eyes. Pure nostalgia!! If you don't know the movie, here is a link.
There is also a sweet little family story connected to this song. My brother sometimes sings if to/for my nephew before he goes to sleep. One time I was babysitting, he was about  2 1/2 years old, and he asked me if I knew the song as well and if I'd sing it for him because mummy didn't know the song. Okay, he didn't pronounced the title right but it sounded so cute. melt, melt...


About the music-box toy, I just wanted to make something cute and sweet and I guess it worked out. :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen