zaterdag 16 juni 2012

weer door tassenkoorts bevangen

Toen ik gister middag thuis kwam lag er een verrassing in de bus, nou ja verrassing... ik had ze immers zelf besteld.  Mijn eerste echte labeltjes zijn binnen!!!!  Ik weet niet of het op de foto goed te zien is maar de letters en het vlindertje/bijtje zijn zilver.  Ik vind ze zelf erg leuk geworden.
Een kleine kantopmerking moet ik wel maken, ik baalde ook wel een beetje van het zilver. Waarom? Nou heel simpel, ik wilde de labeltjes ook op de spulletjes naaien die ik voor kindjes maak, maar nou blijkt dat de zilverdraad een beetje 'metaalachtig' is (ik denk dat je wel snapt wat ik daarmee bedoel) en ik vind het geen prettig idee dat zo'n kleintje dat in zijn mond stopt.
Niet getreurd, gelukkig heb ik een slimme naaimachine die snapt hoe je Charadano moet stikken/borduren. Dus voor de kleintjes blijf ik gewoon zelf labeltjes stikken van stof of lint, stiekem ook wel zo leuk al die variatie.

Met zo'n labeltje op zak wil je natuurlijk ook gelijk aan de slag, althans ik wel, en aangezien ik toch al  een tijdje van plan was om weer eens een tas te maken ben ik onder het genot van een kopje thee maar eens even gaan zitten. Ik was er al vrij snel uit dat ik een leuke shopper wilde maken en heb een aantal patroontjes bekeken die ik her en der verzamelt heb. Elke tas had wel wat en ook wel weer iets waarvan ik dacht 'dat doet het 'm net niet'.
Uiteindelijk heb ik een aantal patronen gecombineerd en omdat ik wel van tassen hou (je kunt er niet genoeg van hebben) dacht ik laat ik één en één combineren en voilá! Als je hem binnenstebuiten keert heb je een andere shopper.

Mocht een van jullie nou denken, wat komt me dat witte met grijze stofje toch bekend voor. Dat kan, misschien hangt het bij je in de badkamer.... Het is namelijk een douchegordijn van de Hema (uiteraard een nieuwe). Ik was gister even bij de Hema en zag dat douchegordijn en had in mijn hoofd de vreemde combi van het douchegordijn en een tas. De tas kan trouwens op 40°C gewassen, ook weer een handige bijkomstigheid.  Ik vind het leuk om te horen wat jullie van de tas vinden.

Na het maken van deze tas heb ik de smaak van tassen maken weer helemaal te pakken en terwijl manlief vanochtend nog lekker lag te slapen heb ik voor de volgende al weer stofjes uit zitten zoeken en het patroon uit zitten knippen. Zoveel kan ik al vertellen, het wordt heel iets anders...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen