vrijdag 6 april 2012

e-reader cover (Sony PRS-T1)

Een tijdje terug heb ik heel veel, echt heel veel, digitale boeken gekregen en als je heel veel digitale boeken hebt en van plan bent om van het voorjaar/zomer lekker buiten in het zonnetje te gaan zitten lezen....
Tja, dan heb je eigenlijk ook een e-reader nodig. Ach ja, zo heel af en toe mag het wel, een luxeprobleem. Je kunt ook gewoon een boek pakken zullen velen nu denken, maar goed, de discussie e-reader versus een echt boek kunnen we maar beter niet beginnen. :-) Ik zeg toch, luxeprobleem...

Nu vertelde de vriendelijke verkopen in de winkel uiteraard dat er ook een hoes/cover (whatever) bij hoort en of ik die ook gelijk wilde kopen, aangezien het scherm van zo'n e-reader veel gevoeliger is dan dat van een tablet of ipad. Ik dacht op dat moment, en bij het zien van de prijs zei ik het kennelijk hardop, 'die kun je natuurlijk ook gewoon zelf maken'. Het was trouwens wel een erg scherpe verkoper, hij had gelijk een antwoord paraat, namelijk dat je dan wel handig met de naaimachine moet zijn. Nou, dat wil nog net lukken dacht ik wederom. ;-)

Ik ben dus vanmiddag even een uurtje gaan zitten met karton, (gelamineerd) katoen, elastiek en lint.

Voor het eerste probeersel vind ik de hoes nog best goed gelukt ook. Hij mag iets breder en ik heb wat handigheidjes ontdekt mbt het buitenste en binnenste karton, maar verder is ie helemaal leuk. Al zeg ik het zelf.
Suggesties en tips zijn altijd welkom en wil je nou zelf ook zo'n leuke hoes... ik ga m'n best doen om een tutorial te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen